Skip to main content

Følgende salgs- og leveringsbetingelser er gældende, når du bestiller hos os:

Levering

Har du aflagt en ordre men har fortrudt, opfordrer vi til at kontakte kundeservice på telefon eller email hurtigst muligt. Vi kan ikke garantere ordren annulleret så snart den er aflagt, men vi forsøger at handle påhenvendelser hurtigst muligt.

Din ordre leveres indenfor 1-3 hverdage af GLS. Det ermuligt at vælge mellem GLS hjemmelevering (49 kr.) og GLS Pakkeshop (39 kr.).

Når din ordre er behandlet, vil du modtage et tracking nummer pr. mail. Har du bestilt afhentning i pakkeshop vil du få en mail el. sms, når pakken er klar til afhentning samt hvor du kan hente pakken.

I forbindelse med perioder som Black Friday, kampagner, julesalg, udsalg mm., vil der kunne forekomme længere leveringstid.

Vi bestræber os altid efter at sende din ordre samme dag, hvis den er bestilt på en hverdag inden kl. 14.00. V

Vi foreslår at du downloader appen GLS hvor du kan følge med i din pakkes vej fra os til dig. Du kan også få besked i appen når din pakke er klar til afhentning.

VÆR OPMÆRKSOM PÅ!! Har du skrevet forkerte oplysninger i din leveringsadresse? Kontakt da os eller GLS hurtigst muligt. Vi fraskriver os alt ansvar i forbindelse med fejl i f.eks. husnummer, postnummer eller email, der kan betyde at pakken ikke når retmæssigt frem til dig, hvad end det er til pakkeshop eller med omdeling. 

Rettigheder hos GLS
GLS er vores faste fragtselskab af alle vores pakker. Skulle der være et tilfælde hvor pakken er stillestående i GLS besiddelse, har GLS krav på 10 hverdage til at efterlyse pakken og finde frem til enten den, eller en løsning.

Skulle pakken dukke op hos dig efter erstatning har fundet sted, er du forpligtiget til at retursende den oprindelig pakke. Dette gøres selvfølgelig for vores regning.

Pakkeshop

Hvis ikke du henter pakken og den bliver sendt retur til os, så vil du blive opkrævet de reelle fragtomkostninger for returforsendelsen. Ved fortrydelse vil disse blive modregnet i det beløb du ellers skulle have retur. Ønsker du pakken genfremsendt, så skal du betale leveringsomkostninger.

Vi fraskriver os alt ansvar for de tastefejl du evt. måtte lave i forbindelse med dine kontaktoplysninger.

Retur- og fortrydelsesret

Hos Zevana tilbyder vi altid 14 dages fortrydelsesret. Fristen udløber 14 dage efter du har modtaget din pakke eller afhentet den i pakkeshop.

Ønsker du at gøre brug af din fortrydelsesret skal du give os besked ved at sende en mail til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. og oplyse dit ordrenummer og at du ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten. Du vil derefter modtage en returseddel i din email, som du printer, udfylder og vedlægger, kan du ikke printe, er det ok du skriver en note på et papir med samme oplysninger.

Du kan IKKE fortryde købet ved blot at nægte modtagelse eller ikke afhente den i pakkeshop uden at underrette os.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Returnering

Ved returnering i forbindelse med returretten har du 14 dage til at returnere pakken til os, efter du har modtaget pakken. Omkostninger i forbindelse med returnering er pålagt køber og ligeledes er ansvaret for pakken pålagt køber. Det betyder, at køber har ansvar for at pakken når helt og sikkert frem uden beskadigelse. Du bør derfor altid sende retur med track and trace.

Ved reklamation skal du ikke oprette en returordre, men i stedet oprette en sag ved at skrive til: info@zevana.dk

Gaveindpakning refunderes ikke.

Sådan kan du returnere din ordre

  • Pak varen/varerne forsvarligt ind gerne i dens originale emballage. Du bedes huske smykkeæske samt plast indpakning.
  • Kontakt os på Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. for at få tilsendt en returformular.
  • Udfyld og vedlæg returformularen sammen med den/de varer du vil returnere.
  • Købe pakkelabel hos fragtfirma, varen skal sendes til Zevana, Vejlevej 61, 7300 Jelling, tlf 25758518, email Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den..
  • Pakken SKAL sendes til adressen. Sendes pakken til en pakkeshop vil den ikke blive afhentet.
  • Aflever pakken i den nærmeste pakkeshop

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet 

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, dog ikke leveringsomkostninger senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget varen retur.

Vi har kun mulighed for at sætte pengene tilbage på konto, så husk at udfylde regnr og kontonr på returseddel.

Returnerer du ikke din ordre indenfor fortrydelsesrettens udløb eller giver os specifikt besked på at ville gøre brug af fortrydelsesretten inden udløb, vil du miste retten til at fortryde købet og derved få fuld refundering.

 Du har ansvaret for din returpakke, indtil vi har den. Ankommer pakken ikke til os, eller sker der noget uventet undervejs, må du selv tage kontakt til det fragtfirma, du har benyttet.

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.

Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Ved reklamation over fejl og mangler, bedes du venligst kontakte os hurtigst muligt på mail Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

For bedst muligt at kunne hjælpe dig så vedlæg venligst et billede af reklamationen og det ordrenummer det er bestilt i.

Reklamationsretten bortfalder hvis fejlen eller manglen er opstået grundet fejlagtigt brug, og det er desuden en forudsætning at manglen var til stede da du modtog din vare.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til: Zevana, Vejlevej 61, 7300 Jelling.

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. Husk at skrive dit ordrenummer på.

Klagemuligheder

Har du vil klage over dit køb kan der sendes en klage til: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Ombytning af vare

Vi tilbyder desværre ikke ombytning. Du bedes returnere produktet og bestille varen på ny i den ønskede farve/størrelse.

Betaling 

Hos Zevana er det muligt at betale med kreditkort eller Mobilepay. 

Betalingerne behandles af tredjeparter. Ved betaling med kreditkort vil vi ikke trække pengene før din ordre er pakket og på vej fra vores lager. Du vil kunne opleve at pengene står som reserveret.

Hvis du betaler med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene vil være reserveret på dit kort indtil at beløbet hæves ved afsendelse af varen eller indtil beløbet frigives ifølge aftale med din kortudsteder.

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

Persondatapolitik  

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Zevana og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på www.zevana.dk er Zevana.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den..

Hvordan holder dine smykker længst muligt?

  • Tag altid smykket af inden du vasker hænder, bader, i svømmelhal, under rengøring osv.
  • Tør hænderne godt af efter du har vasket hænder.
  • Sov ikke med smykkerne på.
  • Undgå at få håndcreme, parfume og lign. på smykkerne.
  • Læg ikke smykket i direkte sollys.

 



× Progressive Web App | Add to Homescreen

Tryk på ikonet for at installere denne webapp på din iPhone/iPad. Progressive Web App | Share Button Og derefter Tilføj til startskærmen.

× Installer webapp
Mobile Phone
Offline - Ingen internetforbindelse
Offline - Ingen internetforbindelse